::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

6869663 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

169223008 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

119340 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

حکم سوراخ کردن زبان و گذاشتن زیورآلات در آن !
شماره فتوى 8954

تعداد بازديد 5831

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2014-01-17

 

آیا زن مسلمان می تواند زبان خود را برای اینکه طلا و زیوری در آن جا دهد سوراخ کند؟


الحمدلله،

زن می تواند گوش خود را سوراخ کند تا در آن زیورآلات و طلا بگذارد، زیرا خدای متعال برای زنان مباح کرده که از انواع زیورآلات از طلا و نقره و غیره برای آرایش خود استفاده کند، و این امر – یعنی سوراخ کردن  گوش – در بین زنان مسلمان متداول و رایج است.

اما سوراخ نمودن زبان بقصد گذاشتن حلقه یا طلا؛ امری غریب و منافی با ذائقه سلیم است، و این از عادات دسته ای از زنان کافر و فاجر بلاد غرب است، علاوه بر این؛ این عمل یکی از اسباب سرطان زبان و بیماریهای لثه و افتادن دندان است، پس انجام آن جایز نیست.

(تحقیقات اخیر پزشکان حاکی از آن است که سوراخ کردن زبان به منظور آویختن حلقه و ساچمه به آن ها منجر به بروز شوک های الکتریکی 20 تا 30 ثانیه ای در افراد و نهایتا عوارض ذهنی و کلامی می شود. سوراخ کردن زبان برای آویختن ساچمه نیز باعث ایجاد اختلال در ادای صحیح کلمات و حس چشایی می شود که این امر نیز مغز را به مرور زمان دچار اختلال فیزیکی خواهد کرد.

و دندان پزشکان معتقدند که سوراخ کردن بافت‌های دهان مانند لب و زبان می‌تواند بسیار خطرناک باشد و عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی را به دنبال داشته باشد. لب و به ویژه زبان، بخش بسیار پرخون و پرتحرکی است. سوراخ کردن زبان می‌تواند موجب خونریزی شدید شود که در بیشتر موارد نیاز به بخیه زدن برای بند آوردن خون ریزی آن دارد. گاهی این فلزات سهوا بلعیده می‌شوند و با انسداد راه‌های هوایی موجب مرگ می‌شوند.

در این میان شکستگی های دندان و بیماری های لثه ای از عوارض طولانی مدت این روش غلط هستند. نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که 15 تا 20 درصد نوجوانانی که چنین کاری را انجام می دهند، دچار شکستگی دندان و بیماری های لثه ای می‌شوند، زیرا فلزاتی که در این سوراخ ها استفاده می‌شوند می‌توانند به دندان‌ها ضربه وارد کنند و موجب خراش و شکستگی دندان‌های سالم فرد شوند. به دلیل این که بیشتر این فلزات در بخش جلویی زبان کار گذاشته می‌شوند، با اعمال فشار دایمی ‌بر لثه‌ها و دندان‌های جلویی،‌ به این بخش از دهان آسیب وارد می‌کنند).

بنقل از : وب سایت : "پزشکان ایران" .

(بطور خلاصه از جمله عوارض سوراخ کردن لب و زبان و اعضای داخلی دهان عبارتند از :

1- آسیب مخاطی

2- احتمال خونروی

3- رشد بیش از اندازه نسج در موضع

4- تروما به دندان

5- تروما به لثه

6- عفونتهای موضعی

7- عفونتهای سیستمی ).

بنقل از : وب سایت : "پزشکی امروز" .

و ما در این مورد از یکی از اساتید دانشگاههای مشهور متخصص در جراحت دهان و دندان سوال کردیم، ایشان به ما گفتند که وی در المان این را دیده که در آنجا بعضی از زنان فاجر چنین می کنند، و گفت که این کار یکی از اسباب بیماری سرطان است.

پس مادام که این روش از عادات زنان کافر و فاجر است، و همچنین موجب آسیب رساندن به سلامت و بهداشت است و مسبب انواع بیماری است، در آنصورت انجام آن برای زن مسلمان جایز نیست، زیرا شارع حکیم ما را نهی کردند از اینکه از گروه کفار یا فاسقین تقلید کنیم و یا کاری کنیم که موجب زیان رساندن بر نفس خود و دیگران شویم.

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

 

IslamPP.Com