::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

7108636 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

169316200 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

119365 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

حکم عضویت در سایت فیس بوک ( facebook )
شماره فتوى 8883

تعداد بازديد 5878

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2013-12-30

 

حکم عضویت در سایت فیس بوک ( facebook ) ؟


الحمدلله،

حکم این عضویت بستگی به قصد و مراد انسان دارد؛ کسی که اهل علم است و یا دانشجو و طالب علم است، و یا داعی و دعوتگر است، و قصد خدمت رسانی به مردم را دارند، پس عضویت این افراد امر نیک و جایزی است.

و اما آنکسی که بقصد فساد داخل می شود، و یا از خود مطمئن نیست که مبادا در فتنه بیافتد، خصوصا در مورد پسر و دخترهای نوجوان و جوان، پس عضویت این افراد جایز نیست، زیرا شریعت اسلام راه فتنه و فساد (اخلاقی و عقیدتی) را سد کرده و بدان اجازه نمی دهد.

در اوایل که کانالهای ماهواره ای تازه رواج یافته بودند اهل علم در جواز استفاده از آنها سختگیر بودند، زیرا مملو از شر و فساد بودند، ولی بعدها که خیر بزرگی در استفاده از این صنعت بوجود آمد و کانالهای اسلامی یکی بعد از دیگری ظاهر شدند و حتی رسیورهایی که خروجی آنها تنها و تنها از همین کانالها بود به بازار آمد، آنگاه حکم به جواز استفاده از آنها قول وجیهی شد، و حتی بسیاری از علماء خود در برنامه های این کانالها مشارکت جستند. بنابراین مدار حکم اینگونه وسائل و امکانات بستگی به شر و فساد و یا خیر و نیکی آنها دارد، اگر قرار باشد عضویت در این سایتها به اخلاق و عقیده مسلمان زیان وارد کند، در آنصورت کسی که چنین خوفی دارد و نمی تواند خویشتنداری نماید، باید از عضویت و داخل شدن به چنین شبکه هایی امتناع ورزد، و راه گناه و فتنه را بر خود باز نکند، در عوض کسی که بر طبق ضوابط شرعی بر نفس خود غالب می شود و بدنبال شهوت و هوی و هوس نمی رود، و داخل می شود تا به مسلمانان فایده برساند و از آنها سودمند شود، برای چنین شخصی مانعی ندارد که عضو شود، و باید مراقب بود که گذاشتن وقت در پای این سایتها او را از عبادات و واجباتش غافل نکند.

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

جهت اطلاع کاربران محترم :

«نتایج یک مطالعه در انگلستان نشان داده که در حدود یک‌پنجم تا یک‌سوم طلاق‌های این کشور، به فیس‌بوک در دادخواست طلاق اشاره شده و موجب نارضایتی یکی از طرفین را فراهم آورده..

جولیان آسانژ موسس وب سایت ویکی لیکس می‌گوید :

فیس‌بوک تنفر آمیز ترین ابزار جاسوسی است که تاکنون ایجاد شده‌است. هر کس که نام و مشخصات دوستان خود را به شبکه اجتماعی فیس‌بوک اضافه می‌کند باید بداند که به شکل رایگان در خدمت دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکاست و این گنجینه اطلاعاتی را برای آنها تکمیل می‌کند.

به گفتهٔ وی فیس‌بوک یک گنجینه اطلاعاتی بسیار بزرگ از نام و پیشینهٔ افراد است که کاربران آن را به شکل داوطلبانه در اختیار این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند ولی این ابزار توسط دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا مورد بهره برداری قرار می‌گیرد. دسترسی این دستگاه‌های اطلاعاتی به اطلاعات ذخیره شده در فیس‌بوک آن را به یک ابزار خطرناک بدل کرده‌است..

فیسبوک در گزارشی که در ۲۷ اوت ۲۰۱۳ میلادی منتشر کرد اعلام نمود که اطلاعات کاربرانش را به درخواست دولت‌های مختلف، در اختیار این دولت‌ها می‌گذاشته است.. بیش از ۷۴ کشور جهان چنین درخواست‌هایی از فیسبوک داشته‌اند» بنقل از سایت : دانشنامه آزاد "ویکی پدیا".

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

IslamPP.Com