::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

7312903 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

170147420 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

120242 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

از شوهر کافرش جدا شده آیا دخترش را برای او بگذارد یا خیر؟
شماره فتوى 8799

تعداد بازديد 5935

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2013-12-11

 

زن و شوهر مسلمانی بودیم که در آمریکا زندگی می کردیم، متاسفانه شوهرم از اسلام خارج شد و به اصطلاح مرتد گشت، من نیز به همین سبب از او جدا شدم، اما یک دختر بچه دارم که دادگاه اینگونه حکم کرده یک هفته در میان نزد من باشد و بعد پیش پدرش باشد، آیا بنظر شما بهتر است که تربیت فرزندم را بطور کامل به پدرش واگذار کنم و خودم برای تحصیل علم شرعی به یک کشور اسلامی هجرت کنم، که در اینصورت آینده دخترم و اعتقاداتش مورد تهدید است و یا همچنان او را نزد خود نگه دارم؟


الحمدلله،

به شما توصیه می کنیم که بر تربیت دخترتان حریص بمانید و هرگز از او دست نکشید، چرا که شما در روز قیامت مسئول هستید، پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند : « کُلُّکُمْ رَاعٍ وَکُلُّکُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِیَّتِهِ». یعنی : «همه شما سرپرست هستید و در برابر زیردستانش مسئول است» متفق علیه . نکته بعد آنکه اگر دخترتان به سبب تلاش و تربیت شما هدایت یابد و عمل صالح انجام دهد شما نیز مثل اجر و ثواب آنرا خواهید برد، چگونه او را رها می کنید تا پدرش او را به عذاب جهنم سوق دهد؟ الله متعال درباره کفار می گوید : «أُوْلَئِکَ یَدْعُونَ إِلَی النَّارِ وَاللّهُ یَدْعُوَ إِلَی الْجَنَّةِ وَالْمَغْفِرَةِ بِإِذْنِهِ» (بقره 221). یعنی : « آنها دعوت به سوی آتش می‏کنند؛ و خدا دعوت به بهشت و آمرزش به فرمان خود می‏نماید».

پس مراقب فرزند خود باش و از الله متعال یاری بخواه (و زحمات آنرا تحمل کن)، از خداوند مسئلت داریم که امورات شما را آسان بگرداند و در انجام وظایفتان توفیق فرماید.

شیخ محمد صالح المنجد

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

 

IslamPP.Com