::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

7312899 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

170147374 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

120242 تعداد كل فتاواى ارسال شده

 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

حکم کسی که با زبان بگوید کافر شدم اما در قلبش خود را مسلمان بداند
شماره فتوى 8808

تعداد بازديد 6008

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2013-12-13

 

من یک دختر هندو را بسیار دوست داشتم، برای اینکه با وی ازدواج کنم به من گفت که تو باید بگوئی که رسما از دین اسلام بیرون آمدم! من هم با زبان این سخن را گفتم ولی در قلبم آنرا تکذیب کرده و هیچگاه حاضر به خروج از اسلام نبودم و نخواهم بود، خلاصه اینکه آنچه گفتم در قلبم بدان اعتقاد نداشتم، ولی اکنون احساس می کنم مرتکب اشتباه بزرگی شدم، اکنون چه بر من واجب است؟


الحمدلله،

بر شما واجب است توبه کنید و شهادتین بر زبان جاری کنید تا دوباره وارد اسلام شوید، زیرا اگر مسلمانی بگوید : (در آینده و یا بزودی کافر می شوم)، (بزودی از اسلام خارج می شوم)، (من مرتد شدم)، (من از اسلام بیرون آمدم)، (اگر فلان چیز روی دهد من نیز کافر خواهم شد)؛ و امثال این الفاظ را بگوید – بدون توجه به نیت قلبی اش – همان لحظه کافر خواهد شد، زیرا داشتن جزم بر اسلام شرط است، و تردید و دودلی بر آن کفر می باشد.

امام نووی می گوید : «تصمیم بر کفر در آینده، همان لحظه کفر است، و همینطور تردید دادشتن و دو دل بودن در اینکه کافر شود یا خیر، اینهم همان لحظه موجب کفر است، و همچنین اگر آنرا به امری در آینده معلق گرداند، مثلا بگوید : اگر اموالم یا فرزندم تلف شود من نیز یهودی یا نصرانی خواهم شد (با این سخن نیز همان لحظه کافر می شود). و نیز راضی شدن به کفر موجب کفر است، حتی اگر کافری از او بخواهد که قصد اسلام آوردن دارد و کلمه توحید را برایش تلقین کند اما او آنرا انجام ندهد و یا به وی اشاره کند که مسلمان نشود، اینهم کفر است، یا اگر مسلمانی بگوید مرتد شده او کافر است» "روضة الطالبین" (10/65).

و در کتاب دائرة المعارف فقهی آمده : «فقهاء گفتند که اگر شخص مسلمانی تصمیم به کافر شدن گیرد، یا در وحدانیت (خداوند) یا نبوت یا بعثت شک کند، و یا نیت بریدن از اسلام کند، یا متردد باشد که آیا کافر بشود یا خیر، یا تصمیم بگیرد که فردا یا در آینده کافر می شود، در همان لحظه از اسلام خارج شده و مرتد است، زیرا داشتن شک مناقض عزم و اراده بر اسلام است» "الموسوعة الفقهیة" (42/ 307).

وانگهی برای یک مرد مسلمان حلال نیست که با زن بیگانه ای رابطه داشته باشد، و برایش حلال نیست که زن هندو ازدواج کند مگر آنکه اسلام بیاورد، و شما خود مشاهده کردید که عاقبت رابطه حرام چیست و چگونه شما را به کفر کشانید، پس به شدت از اینگونه روابط پرهیز نمایید و بسیار استغفار و طلب مغفرت نمائید، امید است الله متعال شما را ببخشاید و توبه شما را قبول فرماید که او بسیار توبه پذیر است.

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

 

IslamPP.Com