::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید
 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

با دخترش زنا کرده و الان فرزندانش او را بیرون کردند و از وی برائت جستند
شماره فتوى 8826

تعداد بازديد 5975

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2013-12-17

 

مردی که هنوز همسرش در قید حیات است با دختر خود زنا می کند! به همین دلیل سایر فرزندانش او را از خانه بیرون راندند و از ی برائت جستند، آیا این رفتار و عملکرد فرزندان درست است؟


الحمدلله،

بدون شک این کار عمل زشت و قبیحی است، و هر فطرت سلیم بشری از آن بدور است، چه رسد به اهل ایمان که زنا با نامحرم را هم قبیح می شمارند و چگونه با محارم خود چنین چیزی را روا دانند!؟

و بخدا قسم که درد و زخم این فرزندان بسیار بزرگ است، از الله متعال مسئلت داریم که درد و الم آنها را تسکین بخشد.

این پدر به رغم اینکه مرتکب جرم و گناه بزرگ و قبیحی شده است، با این وجود حقوق پدر بودن از او سلب نمی شود، حقوقی مثل احسان و نیکوکاری در حق او و برقراری صله رحم با وی، ضمن اینکه لازمست او را نصیحت نمود، و عمل زشتش را تقبیح و انکار کرد، و مراقب بود که مبادا در آینده چنین اتفاقی مجددا روی دهد.

هرگاه فرزندانش او را نصیحت و نهی از منکر نمودند، و نشانه های ندامت و توبه در وی بروز کرد، و یا طرد وی در توبه و ندامت او مؤثر بود، در آنصورت بر فرزندان لازمست که حقوق پدری وی را مراعات کنند، و همزمان دختران خانواده در تعامل با او احتیاط پیشه کنند، مثلا نباید در ظاهر کردن اعضای بدن خود تساهل نمایند، و یا با او خلوت کنند.

و پسران خانواده هم را یادآوری می کنیم که : خطا و اشتباه از بنی آدم سلب نمی شود، گناه انسان هراندازه بزرگ باشد مادام از آن توبه کند و بر آن پایدار بماند، خداوند متعال نیز توبه اش را می پذیرد.

و اگر – بعد از نصیحت و نهی از منکر -  نشانه های ندامت و توبه در او دیده نشد، و اعضای خانواده از ماندن پدر در خانه هراس داشتند که مبادا دوباره در این فتنه و گناه واقع شود، پس در اینحالت یا خانه مستقلی را برای او تخصیص دهند، و یا دختر خانواده را در نزد یکی از محارم معتمد خود مقیم کنند، و هدف از این دو راه حل برای اجتناب از شر و گناه است، و فراموش نشود که هرکدام از این دو راه حل که انجام شود بایستی حقوق پدری را نیز مراعات نمود.

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

IslamPP.Com