::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید
 

نمايش فتاوى

 

فتاوى -->> -->>  فتواى انتخاب شده

حکم پوشیدن سینه بند ( سوتین )
شماره فتوى 8921

تعداد بازديد 6154

فرستادن به دوست 

 چاپ كردن

تاريخ اضافه 2014-01-08

 

زنانی که سینه بزرگی دارند آیا می توانند سینه بند بپوشند؟


الحمدلله،

زن می تواند سینه بند بپوشد بشرطیکه تنگ نباشد که حجم و شکل پستان او را برجسته کند (بدن نما نباشد)، مگر آنکه نزد شوهرش بپوشد، و یا بر روی آن لباس گشادی بر تن کند که برجستگی سینه اش را بپوشاند تا مردان نامحرم آنرا نبینند، چرا که زن باید عورت خود را بگونه ای بپوشاند که حجم و شکل اعضای بدنش برجسته نشوند.

امام احمد مسند خود از اسامه بن زید رضی الله عنه روایت کرده که گفت : «کَسَانِی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ قُبْطِیَّةً کَثِیفَةً کَانَتْ مِمَّا أَهْدَاهَا دِحْیَةُ الْکَلْبِیُّ ، فَکَسَوْتُهَا امْرَأَتِی، فَقَالَ لِی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : مَا لَکَ لَمْ تَلْبَسْ الْقُبْطِیَّةَ ؟ قُلْتُ : یَا رَسُولَ اللَّهِ ، کَسَوْتُهَا امْرَأَتِی. فَقَالَ لِی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : مُرْهَا فَلْتَجْعَلْ تَحْتَهَا غِلَالَةً، إِنِّی أَخَافُ أَنْ تَصِفَ حَجْمَ عِظَامِهَا» أحمد (21834) و بیهقی در "السنن الکبری" (2/234) و حسنه الألبانی فی "جلباب المرأة المسلمة" (ص 131).

یعنی : «رسول خدا صلی الله علیه وسلم یک قُبطیه ضخیم را به من داد که دحیه کلبی به ایشان هدیه داده بود، آنرا به همسرم دادم، رسول خدا صلی الله علیه وسلم به من فرمود : چرا آن قبطیه را نپوشیدی؟ گفتم : ای رسول خدا! همسرم آنرا پوشید، پیامبر صلی الله علیه وسلم به من فرمود : برو به او بگو که زیرش غلاله بپوشد، چون می ترسم حجم و شکل بدنش را نمایان کند».

غلاله : جامه نرم که زیر جامه خشن پوشیده می شود، لباس و جامه ای است که میان دو لباس پوشیده می شود.

قبطیه : نوعی لباس مصری که از جنس کتان است.

از علماء هیئت دائمی افتاء سوال شد : حکم پوشیدن سینه بند برای زنان چیست؟

پاسخ دادند : «پوشیدن سینه بندهایی که شکل پستان را نمایان می کنند، و زن را سینه برآمده نشان دهد، در آنصورت چون این کار سبب فتنه خواهد شد پس برای زن جایز نیست با آنحال نزد مردهای بیگانه ظاهر شود» "فتاوی اللجنة الدائمة" (17/107).

و علامه ابن عثیمین می گوید : «در مورد سینه بندها باید گفت : ایرادی ندارد زن چیزی بپوشد که سینه هایش را زیبا کند، اما من می گویم که برای زن جوانی که ازدواج نکرده شایسته نیست آنرا بپوشد، زیرا ممکن است در درون او عشق به خودنمایی و در فتنه انداختن خود و دیگران ایجاد شود، و برای او شایسته نیست چنین کند، ولی زن ازدواج کرده ای که برای شوهرش می پوشد ایرادی ندارد و این نوعی از آرایش محسوب می شود» "فتاوی نور علی الدرب" .

منبع : سایت (الإسلام سؤال وجواب).

 

والله اعلم

وصلی الله علی نبینا محمد وعلی اله وصحبه وسلم

سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت

IslamPP.Com