::ISLAMPP.COM::     دانلود کل سایت بصورت آفلاین! کلیک کنید     ::ISLAMPP.COM::     @ توجه توجه @ به سؤالات تکراری پاسخ داده نخواهد شد، پس لطفا قبل از ارسال سوال، در سایت جستجو کنید@

 اخبار جديد

صفحه أصلى

فتاواى متن

فتاواى صوتى

فتاواى تصويرى

گروهبندى فتاوى

كتابخانه فتاوى

جديدترين فتاوى

دانلود کتاب

اصول و تعبير خواب

فرستادن سؤال

جستجو در سايت

پيشنهادات و انتقادات

ارتباط با ما

درباره ما

آمار سايت

7117700 تعداد بازديد سايت

29705 تعداد كل فتاوى

9091 تعداد فتاواى متن

11381 تعداد فتاواى صوتى

9233 تعداد فتاواى تصويرى

169319762 تعداد كل فتاواى خوانده وشنيده شده

119370 تعداد كل فتاواى ارسال شده

مقاله هاي
<
  درمان مصیبت با نسخه کتاب و سنت
 

نويسنده:سايت جامع فتاوي اهل سنت و جماعت

تعداد بازديد 41546

فرستادن به دوست 

  چاپ كردن

تاريخ اضافه 2012-06-23

 

درمان مصیبت

مؤلف: سعیدبن علی قحطانی

 

1- «مَا أَصَابَ مِن مُّصِیبَةٍ فِی الْأَرْضِ وَلَا فِی أَنفُسِکُمْ إِلَّا فِی کِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَا إِنَّ ذَلِکَ عَلَی اللَّهِ یَسِیرٌ * لِکَیْلَا تَأْسَوْا عَلَی مَا فَاتَکُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاکُمْ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ»(حدید / 22-23).

«نمیرسد هیچ مصیبتی در زمین و نه در جان شما مگر نوشته شده است در کتابی پیش از آنکه بیافرینم آن مصیبت را، هرآینه این کار بر الله آسان است، خبر دادهایم تا اندوه نخورید بر آنچه رفت از دست شما و تا شادمان نشوید و به آنچه عطا کرد شما را» و الله عزوجل دوست نمیدارد هر تکبرکننده خودستاینده را».

2- «مَا أَصَابَ مِن مُّصِیبَةٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ وَمَن یُؤْمِن بِاللَّهِ یَهْدِ قَلْبَهُ وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ» (تغابن / 11)

«نمیرسد هیچ مصیبتی مگر به حکم خدا و هر که رجوع کند به خدا راه نماید دل او را و خدا به هر چیز دانا است».

3- رسول صلی الله علیه وسلم میفرماید: (اگر بر بندهای مصیبتی وارد شود و بگوید: «إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ اللَّهُمَّ أْجُرْنِی فِی مُصِیبَتِی وَأَخْلِفْ لِی خَیْرًا مِنْهَا»  یعنی «ما از آنِ الله هستیم و هرآینه ما به سوی او باز خواهیم گردید. ای الله، مرا در برابر مصیبتم اجر بده و برایم از آن بهتر را جانشین کن». الله عزوجل هم او را در برابر مصیبتش اجر میدهد و برای او بهتر از آن عطا میکند. (مسلم).

4- پیامبر صلی الله علیه وسلم میفرماید: (هرگاه فرزند انسانی بمیرد الله عزوجل به ملائکهاش میگوید: آیا روح بندهام را گرفتید؟ آنها میگویند: بله، الله عزوجل میگوید: آیا میوه و ثمره دل او را قبض نمودید؟ آنها میگویند: بله، الله عزوجل میگوید: بندهام چه گفت؟ ملائکه میگویند: حمد و سپاس ترا گفت، و إنالله و إنا إلیه راجعون گفت، الله میفرماید: برای بندهام در جنت خانهای بسازید و نامش را بیت الحمد (سرای حمد و سپاس) بگذارید) (ترمذی).

5- رسول صلی الله علیه وسلم میفرماید: (الله عزوجل میفرماید برای بنده مؤمن من آنگاه که عزیزش از اهل دنیا را قبض کنم و او در این امر صبر کند، پاداشی نیست مگر بهشت) (بخاری).

6- پیامبر صلی الله علیه وسلم برای مردی که پسرش مرده بود فرمود: (آیا دوست نداری که بر دری از درهای جنت بیایی و آن را منتظرت بیابی) (احمد، نسایی).

7- رسول امین صلی الله علیه وسلم میفرماید: (الله میفرماید: آنگاه که بندهام را به مصیبت دو عزیزش مبتلا کنم و او صبر کند، آن را به دوتای بهشت عوضش دهم) (بخاری، ترمذی).

«منظور از دوتای بهشت، دو چشمه در بهشت است».

8- و میفرماید: (بر مسلمان اذیتی از بیماری و یا چیز دیگر نمیرسد مگر اینکه الله عزوجل به وسیله آن گناهانش را میریزد همچنان که برگهای درخت را میریزد) (بخاری و مسلم).

9- و میفرماید: (بر بدن مسلمانی خاری یا چیزی فرونمیرود مگر اینکه به واسطه آن درجهای بر او نوشته میشود و گناهی از او پاک میشود) (مسلم).

10- و میفرماید: (بر مؤمن بیماری، مرض، ناراحتی، اندوه، و غم نمیرسد مگر اینکه به وسیله آن گناهانش پاک شوند) (مسلم).

11- و میفرماید: (همانا بزرگترین پاداشها همراه بزرگترین بلاهاست، و الله عزوجل هرگاه قومی را دوست بدارد آنها را به مصیبت مبتلا میکند، پس هر کس راضی شد، پس برای او رضایت (الله عزوجل حاصل) میشود، و هر کس خشمگین شد بر او غضب میشود) (ترمذی، ابن ماجه).

12- و میفرماید: (... بلا، بنده را رها نمیکند، وقتی او را رها میکند که او بر زمین راه برود و بر او گناهی نباشد) (ترمذی، ابن ماجه).

وصلیالله و سلّم علی عبده ورسوله محمد وعلی آله وأصحابه أجمعین ومن تبعهم

بإحسان إلی یوم الدّین

 

If you want to buy uk Swiss luxury Super Clone Cartier Watches, you had better choose perfect fake watches on our website.
Hot best Top Replica Watches UK for men and women are available on this web.